top of page

Navštívili jsme: Prologue, Gdaňsk - doposud nejlepší gastrozážitek Chef Amateur'a


Na psaní tohoto příspěvku jsem se moc těšila a zároveň jsem ho trochu odkládala. To asi z toho důvodu, že jsem chtěla, aby se mi všechny ty prožitky z návštěvy baru a restaurace Prologue pěkně usadily a abych se vlastně i ve vzpomínkách do toho místa vrátila, a znovu si vše vybavila, znovu si vše užila.


Jednoznačně to byl můj největší gastro zážitek, který jsem měla tu možnost doposud prožít. Opravdu. Od samotného vstupu do restaurace, přes všechny chody, neuvěřitelně příjemnou a sympatickou obsluhu, až po samotný dezert a úžasné prostředí.. tohle všechno tam člověk prostě "žere".

Restauraci jsem si vyhlídla na internetu při plánování výletu do Gdaňska celkem náhodou a hned první recenze a pár fotek jídla a interiéru mě přesvědčily o tom, že tam prostě musíme zajít. Nakonec to dopadlo tak, že jsme tam v průběhu víkendové návštěvy Gdaňska zašli jeden den na oběd, kdy jsme si restauraci vychutnali v úplném poklidu a protože se nám tam extrémně moc líbilo a chutnalo nám, hned další večer nato jsme se rozhodli pro večeři, která probíhala už v naprosto jiné atmosféře. Praskalo to tam totiž ve švech a celý Prologue žil rušným, sobotním večerem a lidmi toužícími po skvělé večeři. :)))

Na první pohled velmi nenápadný objekt, u kterého jsme si při příchodu dokonce mysleli, že je zamčeno. Nebýt lehce podsvíceného nápisu nad zelenými dveřmi, asi bychom se otočili na patě a zamířili někam jinam. No nemusím vám asi popisovat, jak jsem byla ráda, že jsme tam opravdu vlezli.. :)


Po vstupu do Prologue na vás ihned dýchne směsice pocitů. Dobrých pocitů. Kombinace cihlových stěn, masivních dřevěných stolů, industriálních prvků, zeleně, lehkého přítmí a svíček tvoří tu správnou atmosféru a dodává restauraci ono určité prologové charizma.

Dalším velkým plus je kuchyně, do které vidíte a máte tak krásný výhled na to, jak se vaše jídla připravují, který z kuchařů pracuje na té či oné fázi vašeho jídla a jak si na závěr jídlo dolaďuje na talířích samotný šéfkuchař těsně předtím, než zvonkem oznamuje obsluze, že si je může převzít a donést hostům ke stolu. Pro mě jako pro nadšence gastronomie, to byl prostě jeden z nejlepších zážitků.. pochutnat si na dobrém jídle a zároveň vidět, jak celá jeho příprava probíhá. No a mít možnost na závěr večeře všem kuchařům přímo do otevřené kuchyně poděkovat za super zážitek a bezvadné jídlo.. tomuhle říkám pravá gastronomická!


Jak už jsem se zmínila, byl to pro mě ten největší gastro zážitek doposud, a tak vám asi nemusím popisovat, jak skvěle všechna jídla chutnala. Snad bych jen zmínila, že se mi velice líbily "bonusy", které jsme před a po různých chodech od obsluhy dostávali na stůl. Na začátku, ještě před předkrmem, nám na stole přistál čerstvě pečený domácí žitný a pšeničný chleba se semínky, s domácím "masłem palonym" což by ve volném překladu znamenalo něco jako "spálené máslo", ale o spálené máslo teda vůbec nešlo. Jednalo se o domácí máslo, které prochází určitým procesem, díky kterému následně máslo získává lehce zlatavou barvu a úžasnou oříškovo-karamelovou chuť. Naprostá lahoda.. :) Po jednotlivých chodech jsme pak dostali zázvorový sorbet s pomerančovou kůrou, který, jak nám řekla obsluha, má neutralizovat chutě po jednotlivých chodech a připravit tak strávníky na další gastro orgie. ;)


K jídlům připisuji jen stručné popisky, o co se jednalo. Fotografie mluví za vše, a tak více mých slov už není zapotřebí. :)


Před předkrm :) domácí chleba s výborným domácím máslem, tzv. "masłem palonym"

Zázvorový sorbet s pomerančovou kůrou pro neutralizaci chutí

Tatarák z tuňáka s avokádem, baby špenátem, granátovým jablkem a ústřicovou omáčkou

Salát s kozým sýrem, doplněný o dušenou růžičkovou kapustu a pražené arašídy

Salát s čerstvě grillovanými sardnikami

Platýs, boby, brokolice, nakládaný košťál brokolice, ratte brambory a omáčka mauniére

Jehněčí s karamelizovaným podmáslím, pšenice, portobello a zelené fazolky

Hovězí steak s domácími hranolky a náloží salátu, domácí majonéza a ketchup

Dezert na závěr: lahodné souffle s vynikající zmrzlinou, perníkovým práškem a jahodami..

Pokud budete mít někdy cestu kolem, anebo si výlet do Gdaňska záměrně naplánujete, neváhejte Prologue navštívit. Tímto zážitkem pro vás bude Gdaňsk totiž zapsán v paměti mnohem intenzivněji a vy budete přemýšlet, kdy se tam opět budete moct vrátit.. :)

Vybrané příspěvky
Kategorie
Poslední příspěvky
Sleduj mě
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
Můj Instagram
Archiv příspěvků
Štítky
Zatím žádné štítky
bottom of page