top of page

Vánoční likér


Vánoční likér, eiercognac nebo chcete-li ajerkoňak podle mě neodmyslitelně patří k Vánocům. Já osobně ho mám moc ráda, ale jindy než o Vánocích ho ani nepiju. Prostě na něj nemám chuť. Ta se probouzí až v zimním období, kdy venku začíná přituhovat, náhodou třeba začne padat i sníh :) a doma se chystají různé sváteční výzdoby a pak i stromeček.. to pak tak najednou, z ničeho nic, sedíte večer u filmu nebo u pohádky, anebo zdobíte stromeček a ta chuť jednoduše přijde.

Kvalitní ajerkoňak vždy poznám podle toho, že si po každé půlečce, jak u nás říkáme, kýchnu. :))) Můj nos je hrozně citlivý a kombinace sladkého s intenzivní vůní rumu způsobí vždy to, že kýchám. To se pak vždycky všichni doma smějou, že "zase piju" a že je to teda kvalitní "matroš", který dává najevo můj nos. :))


Máte vaječný koňak také v oblibě?


Musím se přiznat, že i když ho piju každoročně, teprve letos jsem si ho připravovala poprvé sama doma. Předtím jsem ho vždy ochutnávala na návštěvách anebo jsem jednu, dvě lahvinky dostala třeba od rodičů.. ale letos jsem prostě nemohla odolat a chtěla jsem si tu dobrotu připravit i doma. Kýchací test byl aplikován a musím prohlásit, že likér prošel! :)))

Tak se s vámi velmi ráda podělím o domácí recept. Snad vám bude chutnat stejně jako mně!

Potřebujeme:

8 žloutků

8 lžíc cukru

1 plechovku slazeného kondenzovaného mléka

350 ml rumu

1 balení vanilkového cukru


Postup:

1). Nejdříve si vyšleháme žloutka s cukrem a vanilkovým cukrem.

2). Následně přidáme kondenzované mléko a rum.

3). Vše dobře prmícháme v mixéru (několik minut) a máme hotovo!

4). Ajerkoňak uchovávejte v lednici, hezky pak ještě ztuhne a je při nalévání pěkně hustý. :)


Vybrané příspěvky
Kategorie
Poslední příspěvky
Sleduj mě
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
Můj Instagram
Archiv příspěvků
Štítky
Zatím žádné štítky
bottom of page