top of page

Cheesecake se slaným karamelem


Slaný karamel je božský, úžasný, představuje pro mě luxusní směs chutí slaného a sladkého, a jsem schopna vychvalovat ho až do nebes. Už jednou jsem jeden takový recept zkoušela doma udělat, ale při jeho přípravě jsem si tehdy pomohla karamelem už předem připraveným a koupeným. Dezert to byl taky výtečný, ale nedocílila jsem tak úplně ve finále té chuti, které jsem chtěla.

Tentokrát jsem na to šla od lesa a jelikož jsem tento dezert připravovala na rodinnou sešlost, nechala jsem si záležet a vše jsem si připravila poctivě sama doma, karamel nevyjímaje.

Nebudu vám lhát, s tím karamelem to nebylo vůbec růžové (spíš černé), na první pokus jsem ho teda pěkně spálila a zakouřila a zasmradila jsem nám celý byt. Ale nedala jsem se, zkusila jsem to znovu, a druhý pokus už vyšel, musím říct, náramně.

Konečně jsem docílila požadované chuti a konečně můžu prohlásit, že už jsem fakt hodně hodně blízko receptu cheesecaku se slaným karamelem, na který tak ráda chodím na Náplavku.


Takže pojďme do toho, víkend je před námi, třeba budete mít chviličku a zkusíte si tento úžasný dezert připravit doma.

Potřebujeme:

Na korpus:

2x bebe rodinné (červené balení)

250 g másla


Sýrová náplň (na dort o průměru 24cm):

4x balení mascarpone

2x měkký tvaroh (ve vaničce)

1 lžičku vanilkového extraktu (nebo vanilkový lusk)

3 lžíce cukru (jak má kdo rád sladké, můžete ještě něco málo přidat, ale nezapomeňte, že poleva bude taky sladká)


Poleva ze slaného karamelu (pokud budete chtít dosáhnout hrubší vrstvy, všeho dejte jednou tolik):

120g cukru krupice

30g másla

130g smetany 33%

sůl dle chuti


na závěr 120g vyšlehaného másla

Moje neteř Amelka, která se na dort moc těšila :)

Postup:

1). Pokud máte doma formu na dort, u které lze oddělit dno od okrajů, použijte ji. Ze všeho nejdříve si připravíme korpus. Bebe sušenky si rozdrťte v mixéru a následně do misky přidávejte rozpuštěné máslo. Směs zpracujte rukama, přendejte do formy jejíž dno máte vyloženo pečícím papírem (lépe se to z formy potom sundává) a směs uplácejte ve tvaru spodní části formy.

2). Následně dejte formu s korpusem zchladit do lednice asi na 20-30 minut.

3). Připravte si sýrovou náplň. Smíchejte mascarpone s tvarohem, vanilkovým extraktem a cukrem. Mixujte mixérem, aby se vše hezky spojilo a vznikla vám hladká směs.

4). Směs následně přendejte na vychlazený korpus, uhlaďte a dejte opět chladit do lednice.

5). Teď nastává chvíle pravdy, protože si musíte připravit karamel, ze kterého následně budeme dělat slanou karamelovou polevu. A že je fakt výborná, určitě ta námaha stojí zato! :)

6). Vsypte cukr na pánev a ohřívejte ho na mírném plameni - bude se postupně od okrajů do středu pánve rozpouštět. Může lehce doutnat, ale nesmí se z něj vyloženě hodně kouřit - to už je známka toho, že se vám "krásně" pálí. Všude možně na internetu jsem četla, že se karamel - tedy cukr, který se rozpouští, nesmí za žádnou cenu míchat. No ano, první várku jsem takto připravovala - nemíchala a vše se spálilo a smrdělo. Takže za mě osobně - klidně ten vařící cukr čas od času promíchněte - sice se vám bude trochu lepit na vařečku, na které hrozně rychle tvrdne, ale není to žádná katastrofa. Určitě ho nemíchejte nějak moc, ale čas od času, jen pro jistotu.. pro kontrolu.. mě to prostě už při tom druhém pokusu nedalo, a osvědčilo se mi to. A pamatujte, čím dýl budete karamel vařit, tím bude tmavší a jeho chuť bude ve výsledku hořká. Čím světlejší karamel budete mít, tím bude jeho chuť jemnější.

7). Jakmile se cukr pěkně rozpustí, odstavte pánev z plotny, do ještě teplé směsi přidejte následně 30g másla (může to trochu prskat, nelekněte se), vše dobře promíchejte.

8). Následně do této směsi přidejte smetanu, postupujte pomalu, vlévejte ji po malých částech (nechte smetanu předtím ohřát na pokojovou teplotu, ať ji tam nefláknete studenou přímo z lednice). Vytvoří se vám pěkná hustší směs, kterou můžete ještě hodit na sporák a trochu povařit. Na závěr přidejte trochu soli. Dejte jí tam tolik, kolik se vám bude zdát, že je pro vás dobré množství. Ve výsledku byste měli cítit sladkou, karamelovou chuť, která by se měla prolévat tou jemně slanou chutí.

9.) V této fázi přípravy cheesecaku si rozmixujte máslo, které jste si už chvíli předem vytáhli z lendice (těch zbylých 120g). Máslo nesmí být moc tvrdé, ale ani extrémně měkké. Musí být poddajné mixování, ale ne příliš. Máslo si tedy vyšlehejte mixérem a následně do něj přidávejte připravenou karamelovou směs. Jakmile se vše hezky spojí, máte hotovo. :)

10). Karamel nechte vychladnout a potom jej hezky rozetřete po sýrové náplni. Podávejte nejlépe po několika hodinách v lednici anebo následující den (doporučuji).


Vybrané příspěvky
Kategorie
Poslední příspěvky
Sleduj mě
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
Můj Instagram
Archiv příspěvků
Štítky
Zatím žádné štítky
bottom of page