top of page

Přijďte na chuť sladkému chlebu aneb Banana bread v hlavní roli

Asi jste si všimli, že blog v poslední době trochu pokulhává a částečně se odmlčel, omluvte mě prosím. Za tři týdny mě čeká svatba a tak svůj volný čas věnuji svatebním přípravám, a pečení a vaření jde teď celkem stranou. Nebojte se, vše vám vynahradím v letních měsících.. ;)


Tento týden jsem si však našla jedno odpoledne a dala se do pečení velice dobrého a vláčného banánového chleba. V zahraničí je tento druh pečiva hodně oblíbený. Původně pochází z Austrálie, ale neobejdou se bez něj například v Anglii, USA či Kanadě. Já se jim vlastně ani nedivím. Není extrémně sladký, dá se ho jíst jak ke snídani, tak i ke kávě a pokud si pohrajete s přípravou, můžete ho vlastně upéct jako celkem slušně zdravý kousek pečiva.


Hodně zralé banány dodají chlebu tu správnou chuť a už jen, když banana bread pečete, je úžasné cítit, jak se jeho vůně rozlévá po celém domě.


Dá se jíst teplý, ale i studený a pokud při pečení nespotřebujete všechny banány, jednoduše ji je poté nakrájejte na chleba a zakápněte třeba javorovým sirupem.. mňam, jdu si kousek zobnout a vy se dejte do pečení. ;)


Potřebujeme:

150g třtinového cukru

130g změklého másla (Ghí nebo obyč)

3 větší, zralé banány

1 vanilkový lusk

120g špaldové hladké mouky

30g amarantové mouky

100g pšeničné hladké mouky

- mouku použijte jakoukoliv hladkou (celkem 250g), já použila "zbytky", které jsme měli doma a nechtěla jsem mít chleba jen z pšeničné mouky

2,5 lžičky kypřícího prášku


- dle libosti ořechy (cca 50g) nebo skořici (ani jedno nemusí být)


Postup:

1). V mixéru si smícháme změklé máslo a cukr. Přidáme měkké kousky banánu a dále mixujeme.

2). Vanilkový lusk rozřízneme napůl a nožem vyškrabeme vanilkovou dužinu, přidáme do směsi, která se mixuje.

3). Následně přidáváme mouku a kypřící prášek. Necháme dobře promixovat do hladké směsi.

4). Troubu si předehřejeme na 180°C (horkovzduch), vymažeme formu na chleba kokosovým olejem a vysypeme kokosem, vlijeme těsto a dáme péct na cca 1 hodinu a 15 minut (ke konci kontrolujte).

5). Můžeme podávat teplé nebo studené. Pamatujte, jestli budete jíst banana bread samotný nebo si na chlebík něco dáte, je jen na vás.


Dobrou chuť!









Vybrané příspěvky
Kategorie
Poslední příspěvky
Sleduj mě
  • Grey Facebook Icon
  • Grey Instagram Icon
  • Grey Pinterest Icon
Můj Instagram
Archiv příspěvků
Štítky
Zatím žádné štítky
bottom of page